De werking van elektrolyse is veelvuldig onderzocht en in vele studies als heel veilig beoordeeld (1, 2, 3, 4). Belangrijk is wel om na het reinigen je groente/fruit nog even onder de kraan af te spoelen met een vergiet, om eventuele laatste reststofjes van het elektrolysewater kwijt te raken. Het (rest)water van de elektrolyse kun je niet drinken. Sommige mensen schrikken van de chloorlucht (bleek), maar dit is volkomen normaal.